Kruip achter het stuur van een vliegende auto en zorg dat je niet te laat komt voor je tweede schooljaar op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en HocusPocus in Harry Potter en de Geheime Kamer! In dit spel, dat is gebaseerd op het tweede boek van J.K. Rowlings wereldwijde bestsellerserie, kruipen de spelers wederom in de huid van de beroemde Jongen die bleef leven. Ze krijgen te maken met een heksenketel aan nieuwe uitdagingen en mysteries!
Sluit je aan bij Merlijn, de grootste tovenaar aller tijden, in zijn zoektocht om de vijf mystieke werelden te redden van de kwaadaardige draak.
Legendes vertelden over de Draak die elke duizend jaar uit zijn slaap zou komen om over de aarde te regeren, vrede en harmonie zouden plaatsmaken voor oorlog en rampspoed. Vriendelijke magische wezens van de werelden zijn tot slaaf gemaakt door de draak om zijn slechte plannen uit te voeren.
Kan Merlijn vrede en harmonie in de mystieke rijken herstellen?